Verkkokaupan palautukset

Verkkokaupastamme ostetuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.

Palautuksen yhteydessä asiakkaalta peritään palautuksen alkuperäisten toimituskulujen lisäksi palautuskuluja 4,90€ / lähetys. Hyvittäessämme rahat palautettavasta tuotteesta, vähennämme tästä palautettavasta summasta alkuperäiset toimituskulut ja palautuskulut. Virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta emme peri palautuskuluja. Voit palauttaa tuotteen myös omalla kustannuksella, mutta huomaathan että tällöin olet lähettäjänä myös täysin vastuussa toimituksen saapumisesta meille.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäistä vastaavassa kunnossa ja myyntikelpoinen. Myös myyntipakkauksen tulee olla jälleenmyyntikelpoinen. Ruoka-, shampoo yms päivittäistavaran luontoista tavaraa sisältävien pakkausten on palautettaessa oltava avaamattomia. Jos tuote ei ole jälleenmyyntikelpoinen, Faunattarella on oikeus hylätä palautus. 

Tehdessäsi palautuksen, pakkaathan paketin huolellisesti niin, etteivät tuotteet pääse vaurioitumaan kuljetuksen aikana. Säilytä kuitti/tosite palautuksestasi. Huomioithan, että asiakas on vastuussa palautuksesta niin kauan, kunnes palautus on saapunut varastollemme. Käsittelemme palautukset siinä järjestyksessä, kun ne saapuvat varastollemme ja olemme asiakkaaseen yhteydessä, kun palautus on käsitelty.

Paketin noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus eikä riitä kaupan peruuttamiseksi. Mikäli paketin jättää noutamatta tai meille (faunatar.fi) palautuu lähetys, jota on yritetty toimittaa väärään osoitteeseen tai Postin saapumisilmoitusta ei voitu lähettää johtuen väärästä puhelinnumerosta, tulee asiakkaan itse maksaa tilauksen uudelleenlähetyksen postikulut. Noutamatta jääneistä tilauksista veloitetaan 10€ palautuskuluja. Faunatar on oikeutettu kuittaamaan kyseinen korvaus suoraan siitä maksusuorituksesta, joka Asiakkaalle on tuotteen peruuttamisen johdosta palautettava. Tarkistathan, että antamasi toimitustiedot ovat oikein.  

Mikäli haluat perua tilauksesi tai tehdä reklamaation, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla:verkkokauppa@faunatar.fi.

 

Palautusohje

Liitä asiakaspalautuksen mukaan palautuslomake tai lähetä tieto palautuksesta sähköpostilla asiakaspalveluumme verkkokauppa@faunatar.fi.

Pakkaa tuote huolellisesti, lisää tarvittavat merkinnät pakkauksen päälle ja jätä palautus Postin pakettiautomaattiin tai toimipisteeseen. Säilytä kuitti/tosite palautuksestasi.

 

  1. Palauttaminen Helposti-koodilla: Luo palautuksen Helposti-koodi ja jätä palautus pakettiautomaattiin tai toimipisteeseen. Siirry osoitteeseen tästä. Seuraa sivuston antamia ohjeita. Lopuksi saat sivustolta Helposti-koodin ja palautusohjeet. Muista kirjoittaa pakettiin selkeällä käsialalla Helposti-koodi sekä oma nimi ja osoite.

 

  1. Palauttaminen asiakaspalautustunnuksella: Pakkaa lähetys huolellisesti ja kirjoita paketin vasempaan yläkulmaan ’Asiakaspalautus’ ja palautustunnuksemme 641124 (Itis) tai 641210 (Päivölä) sekä omat tietosi (nimi ja osoite). Vie pakettisi Postin toimipaikkaan. Huomaathan, että toimitamme tuotteita kahdesta myymälästä. Tarkistathan, että palautuksesi kohdentuu oikeaan myymälään Itis, Helsinki tai Päivölä, Seinäjoki (näet lähettäjätiedoista). Voit tarkistaa asian myös asiakaspalvelustamme.

 

Tuotteen vaihtaminen

Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tuote ensin meille ja tee sen jälkeen uusi tilaus haluamallesi tuotteelle.

© 2020 Faunatar