Verkkokaupan sopimusehdot

Kun tilaat verkkokaupastamme, sopimusehtojemme lisäksi voimassa ovat myös Faunattaren tietosuojaseloste sekä Klubin säännöt.

Ostaminen ja tilaaminen

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat Asiakkaat, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Toimitamme tilauksia koko Suomeen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. 

Verkkokaupasta ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä, mutta rekisteröityminen helpottaa verkkokauppaohjelman tiettyjen ominaisuuksien hyödyntämistä. Verkkokaupan tuotteet ovat varastossa toimitusvalmiina olevaa tavaraa, ellei erikseen toisin mainita. Mikäli tuote on tilapäisesti myyty loppuun, se toimitetaan heti uuden erän saavuttua. Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä ja ovat voimassa ainoastaan verkkokaupassa. Veloitamme aina tilaushetkellä verkkokaupassa näkyvillä olevan hinnan. Hintoihin sisältyy arvonlisävero. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Hintoihin lisätään tilaustavan mukaiset toimituskulut.

Verkkokaupasta ei voi tilata pakasteruokia, elävää ravintoa tai lemmikkejä.

Maksuehdot

Verkkokauppamme käyttää maksujen välitykseen turvallista Paytrail -palvelua, jonka avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia internetissä. 

Paytrail - Maksa turvallisesti verkkopankissa, maksukortilla, laskulla ja mobiilimaksuilla.

Paytrail Oyj toimii yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun faunatar.fi-kaupalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. 

www.paytrail.com

  • Verkkopankkimaksut
  • Korttimaksut
  • Mobiilimaksu
  • Collector Lasku/Osamaksu

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Palvelukuvaus: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Yleiset ehot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf

Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Hintatiedot

Tuotteiden hinnat esitetään verkkokaupassa euroina tuotteen yhteydessä. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Varaamme oikeuden oikaista mahdolliset hinnoitteluvirheet, tavarantoimittajan muuttuneet hinnat tai tuotetietojen syöttämisen yhteydessä tapahtuneet virheet. Hinnat verkkokaupan ja myymöiden välillä voivat vaihdella.

Tuotetiedot

Faunatar.fi pidättää oikeuden verkkokaupassa esiintyviin lyöntivirheisiin ja tuotteiden loppumiseen varastosta. Faunatar.fi ei takaa, että asiakkaan vastaanottaman tuotteen ulkonäkö vastaa täysin sivustolla esitettyä tuotekuvaa, sillä muun muassa puhelimen näyttö, kuvanlaatu ja resoluutio voivat vaikuttaa siihen miltä esimerkiksi tuotteen värisävy näyttää. Kaupassa esitetty tuote saattaa myös poiketa asiakkaan vastaanottamasta tuotteesta valmistajan pakkauspäivityksen takia.  Faunatar.fi tekee parhaansa varmistaakseen, että sivustolla esitetyt kuvat ovat mahdollisimman totuudenmukaisia. Faunatar.fi ei takaa, että tuotteen raaka-ainelista vastaa sivustolla esitettyä raaka-ainelistaa valmistajan sisältömuutosten takia. Tarkista sisältö aina pakkauksesta.

Toimitusaika

Toimitusaikamme on 1-3 arkipäivää. Kampanja-aikoina (esim. Black Friday tai joulu) toimitusaika saattaa olla pidempi suuren kysynnän takia. Tilauksen myöhästyessä olemme välittömästi asiakkaaseen yhteydessä viivytyksestä. Mikäli jokin tuotteen saatavuus on katkennut pidemmäksi aikaa, hyvitämme asiakkaalle tuotteen täysimääräisesti, jos emme ole kyenneet toimittamaan sitä 30 päivän kuluessa tilauksesta.

Toimituskulut

Tilauksen toimituskulut lisätään ostoskorissa automaattisesti tilauksen loppusummaan. 

Toimitus Postin pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen 4,90 €. Saat ilmoituksen Postilta, kun tilauksesi on noudettavissa. Tarkista viimeinen noutopäivä saapumisilmoituksesta.

Postin kotiinkuljetus 7,90 €. Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan.

Ilmainen toimitus yli 49€ ostoille!

Ilmainen kotiinkuljetus yli 99€ ostoille!

Toimitus

Pyrimme lähettämään tilaukset tilausta seuraavana arkipäivänä. Toimitusaikamme on noin 1-3 vuorokautta. HUOM! Kampanja- ja sesonkiaikoina toimitusaika saattaa olla pidempi*. Emme vastaa toimituksen meistä johtumattomista viiveistä toimituksissa. Jos jokin tilauksen tuotteista on loppunut varastostamme, olemme asiakkaaseen yhteydessä sähköpostitse. Toimitus vain Suomeen. Emme toimita Ahvenanmaalle.

Tilaushetkellä voit valita toimituksen haluamasi toimitustavan ja toimituspisteen toimipistevalikosta. Posti pidättää oikeuden toimittaa lähetyksen vaihtoehtoiseen toimituspisteeseen, mikäli sen toimitus valittuun tai postinumeron mukaiseen toimipisteeseen ei onnistu. Toimitusaika-arvio on laadittu Postin antamien tietojen perusteella emmekä me ole vastuussa vaikutuspiiriimme ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.

Posti toimittaa sähköisen (tekstiviesti/sähköposti) tai kirjallisen ilmoituksen lähetyksen saavuttua noutopisteeseen. Valittua Postin noutopistettä ei ole mahdollista vaihtaa jälkikäteen. Kun luovutamme lähetyksen Postille, emme vastaa lähetysten toimitusta koskevista, vaikutuspiirimme ulkopuolelta tulevista viiveistä. 

*Kampanja-aikoina, kuten alet ja Black Friday aikana tehdyt tilaukset toimitetaan arviolta 2-7 arkipäivän kuluessa.

Tuotteen palautusehdot

Tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.

Palautuksen yhteydessä asiakkaalta peritään palautuksen alkuperäisten toimituskulujen lisäksi palautuskuluja 4,90€ / lähetys. Hyvittäessämme rahat palautettavasta tuotteesta, vähennämme tästä palautettavasta summasta alkuperäiset toimituskulut ja palautuskulut. Virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta emme peri palautuskuluja. Voit palauttaa tuotteen myös omalla kustannuksella, mutta huomaathan että tällöin olet lähettäjänä myös täysin vastuussa toimituksen saapumisesta meille.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäistä vastaavassa kunnossa ja myyntikelpoinen. Myös myyntipakkauksen tulee olla jälleenmyyntikelpoinen. Ruoka-, shampoo yms päivittäistavaran luontoista tavaraa sisältävien pakkausten on palautettaessa oltava avaamattomia. Jos tuote ei ole jälleenmyyntikelpoinen, Faunattarella on oikeus vähentää tuotteen palautushinnasta tuotteen arvon alentumista vastaava korvaus. 

Tehdessäsi palautuksen, pakkaathan paketin huolellisesti niin, etteivät tuotteet pääse vaurioitumaan kuljetuksen aikana. Säilytä kuitti/tosite palautuksestasi. Huomioithan, että asiakas on vastuussa palautuksesta niin kauan, kunnes palautus on saapunut varastollemme. Käsittelemme palautukset siinä järjestyksessä, kun ne saapuvat varastollemme ja olemme asiakkaaseen yhteydessä, kun palautus on käsitelty.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, katso palautusohjeemme alta kohdasta palautusvaihtoehdot.

Paketin noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus eikä riitä kaupan peruuttamiseksi. Mikäli paketin jättää noutamatta tai meille (faunatar.fi) palautuu lähetys, jota on yritetty toimittaa väärään osoitteeseen tai Postin saapumisilmoitusta ei voitu lähettää johtuen väärästä puhelinnumerosta, tulee asiakkaan itse maksaa tilauksen uudelleenlähetyksen postikulut. Noutamatta jääneistä tilauksista veloitetaan 10€ palautuskuluja. Faunatar on oikeutettu kuittaamaan kyseinen korvaus suoraan siitä maksusuorituksesta, joka Asiakkaalle on tuotteen peruuttamisen johdosta palautettava. Tarkistathan, että antamasi toimitustiedot ovat oikein.  

Mikäli haluat perua tilauksesi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla:verkkokauppa@faunatar.fi.

Palautusvaihtoehdot

Liitä asiakaspalautuksen mukaan palautuslomake tai lähetä tieto palautuksesta sähköpostilla asiakaspalveluumme verkkokauppa@faunatar.fi.

Pakkaa tuote huolellisesti, lisää tarvittavat merkinnät pakkauksen päälle ja jätä palautus Postin pakettiautomaattiin tai toimipisteeseen. Säilytä kuitti/tosite palautuksestasi.

  1. Palauttaminen Helposti-koodilla: Luo palautuksen Helposti-koodi ja jätä palautus pakettiautomaattiin tai toimipisteeseen. Siirry osoitteeseen tästä. Seuraa sivuston antamia ohjeita. Lopuksi saat sivustolta Helposti-koodin ja palautusohjeet. Muista kirjoittaa pakettiin selkeällä käsialalla Helposti-koodi sekä oma nimi ja osoite.
  2. Palauttaminen asiakaspalautustunnuksella: Pakkaa lähetys huolellisesti ja kirjoita paketin vasempaan yläkulmaan ’Asiakaspalautus’ ja palautustunnuksemme 641124 (Itis) tai 641210 (Päivölä) sekä omat tietosi (nimi ja osoite). Vie pakettisi Postin toimipaikkaan. Huomaathan, että toimitamme tuotteita kahdesta myymälästä. Tarkistathan, että palautuksesi kohdentuu oikeaan myymälään Itis, Helsinki tai Päivölä, Seinäjoki (näet lähettäjätiedoista). Voit tarkistaa asian myös asiakaspalvelustamme.

Reklamaatio

Jos toimitettu tuote on väärä tai viallinen, voit tehdä tuotteesta reklamaation kuvan kera sähköpostilla asiakaspalveluumme: verkkokauppa@faunatar.fi ja olemme sinuun yhteydessä selvittääksemme tilanteen parhain päin. 

Tuotteen vaihtaminen

Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tuote ensin meille ja tee sen jälkeen uusi tilaus haluamallesi tuotteelle.

Rekisteröityminen

Verkkokaupasta ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä, mutta rekisteröityminen helpottaa ja nopeuttaa tilaamista ja tilausten käsittelyä. Rekisteröityneenä on mahdollista mm. tarkastella aiemmin tehtyjä tilauksia, tilata uudestaan sekä saada erikoistarjouksia. Rekisteröityminen on maksutonta, helppoa ja yksinkertaista. 

Faunatarella on oma kanta-asiakasjärjestelmä Faunatar-Klubi. Kun rekisteröidyt verkkokauppaan, liityt myös  Faunatar-klubiin, johon voit tutustua tarkemmin täällä. Faunatar-klubilaisena myymälöissä tai verkkokaupassa tehdyt ostot kerryttävät klubipisteitä ja nämä pisteet antavat Sinulle lisäalennuksia klubituotteista. 

1. Sinulla on jo Faunatar-liikkeestä aiemmin hankittu klubijäsenyys:

Tuolloin rekisteröidy verkkokauppaan ja anna sama sähköpostiosoite, jonka olet jo aiemmin ilmoittanut liittyessäsi Faunattaren kanta-asiakkaaksi. ( Eli sama osoite, johon saat Faunattaresta uutiskirjeitä, mikäli olet sallinut sähköpostiviestinnän Faunattaresta). Tämän jälkeen asioi myymälöissä kuten aiemmin ja kirjaudu verkkokauppaan kyseisellä sähköpostiosoitteella niin pistelaskun pohjana olevat ostot yhdistyvät.

2. Sinulla ei ole aiempaa Faunattaren klubijäsenyyttä:

Tuolloin rekisteröidy ohjeiden mukaan verkkokauppaan. Tämän tehtyäsi verkkokauppaostoksesi alkavat kerryttää pisteitäsi samaten. Jos haluat liittää myymäläostoksesi samaan jäsenyyteen, kerro rekisteröitymisestäsi kassalla kun seuraavan kerran tulet mihin tahansa Faunatar-myymälään ostoksille. Henkilökuntamme löytää verkkokaupparekisteröitymisesi nimesi ja sähköpostiosoitteesi perusteella.

3. Jos et asioi Faunatar-myymälässä, riittää, että rekisteröidyt verkkokauppaan ja kirjaudut jatkossa aina samalla sähköpostiosoitteella. Näin verkkokauppaostoksesi kerryttävät pisteitä, joilla saat alennuksia tietyn jakson aikana olevista Klubitarjoustuotteista.

Kun Faunattarella on klubitarjouksia, ne ovat voimassa myös verkkokaupassa. Näet omat klubihintasi tarjoustuotteista kirjauduttuasi verkkokauppaan seuraavasta päivästä lähtien, kun olet liittynyt/rekisteröitynyt Faunatar-klubiin.

Evästeet

Käytämme evästeitä verkkosivuillamme, jotta voimme tarjota palvelumme mahdollisimman käyttäjäystävällisenä ja tarjoamalla yksilöityjä tietoja, tuotteita ja palveluita. Evästeitä käyttämällä varmistamme, että sinun ei tarvitse syöttää samoja tietoja aina, kun vierailet verkkokaupassamme. Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käytön, jolloin käytössäsi on kaikki sivustomme evästeitä edellyttävät toiminnot

Lue lisää evästeistä tästä.

© 2020 Faunatar